Gaffe aux addons les gars !!!

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Archive WoW -> SOP -> Général
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Ozymandia
Old SOP

Classe IG: Démoniste

MessagePosté le: 21/12/2006 08:27:31    Sujet du message: Gaffe aux addons les gars !!! Répondre en citant

Citation:
Account Security Warning: Addon Websites infected with keyloggers

Numerous threads have been popping up over the last couple of days about keyloggers embeded in Add-ons on Curse-gaming.com and worldofwar.net., lots of players got their account stolen. They have been detected in Addons and other parts of those two websites, according to users's testimony on boards.

For players who dont know, what's a keylogger and how dangerous it is for your WoW account, I will do a quick decription:
- Keyloggers record what you fill in at your account name and password and then send those data to the maker of the script. Therefore you will lose your account, since somebody else know your account and password information.

How to check if you are infected:

- If you have a file named ntldr.exe (EXE, not dll, the dll is used by your OS to boot your computer). That file is the keylogger and you should remove it asap.

How to protect yourself:

- Dont use Internet Explorer (It hasnt been confirmed that IE 7.0 was safe yet), instead download and start using Mozilla Firefox.
*Fore more security, since WoW targeted keyloggers use java in their process to infect you, you can block or allow java-script with the no-script add-on for firefox, It disables java on default and let you enable it on choice (for trusted websites).*

Where:

- WorldofWar.net: At this time, there is a keylogger embedded into the ui.worldofwar.net homepage. The keylogger itself is in an iframe embedded from hxxp://ui.bcegame.com/pps.exe (do not visit!).

- Curse-gaming.com: The curse-gaming keylogger is on media1.curse-gaming.com. If you go to their beta patch notes page from their site, everything's clean, but if you go to the one listed above, it's got the keylogger on it. (Source)

Source, testimony and more detailed infos:

- WorldofRaids: http://www.worldofraids.com/forum/viewtopic.php?t=2487
- Blizzard forums: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=58796664&sid=1
- IGN: http://vnboards.ign.com/wow_rogue_class/b22782/100532144/p1/?13

Teza
WoR reporter

Voila en gros gaffe si vous telechargez des addons sur cursegaming ou worldofwar !!

Il parait que je suis mou !
Sope, et tu soperas !
Publicité

MessagePosté le: 21/12/2006 08:27:31    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Dheimoss
Officier SOP

Classe IG: Chasseur

MessagePosté le: 21/12/2006 09:19:37    Sujet du message: Gaffe aux addons les gars !!! Répondre en citant

ouais pas cool pour moi , heuresement d'apres ce que j'ai lu sur les forums il atteind plutot les utilisateurs de IE et pas firefox qui a de meilleur defenses contre les keylogger Sad enfin pas de curse ni autres pour moi pendant un ptit moment alors Sad

Darnok

Classe IG: Chasseur

MessagePosté le: 21/12/2006 09:30:41    Sujet du message: Gaffe aux addons les gars !!! Répondre en citant

j'adore l'anglais Smile sa veut dire quoi ? Smile

je m'aime !
Visiter le site web du posteur
Kyssop
GM SOP -- Administrateur

Classe IG: Chaman

MessagePosté le: 21/12/2006 09:45:08    Sujet du message: Gaffe aux addons les gars !!! Répondre en citant

Ca veut dire que j'suis dans la merde !
Ca veut dire que ce soir j'vais fouillé tous mes addon à la recherche d'un ".exe" et le virer direct si j'en trouve !

En gros Darnok, certains Addon (et autres) venant des sites Curse-gaming.com et WorldofWar.net ont été infectés avec des keyloggers...c'est à dire un ptit programme qui va faire en sorte de pouvoir récupérer ton account et mot de passe WoW et l'envoyer à un destinataire qui se fera un plaisir de mettre à l'amende ton account.

Pour vérifier si tu en as, une solution est de vérifier si tu trouves dans tes addon un ".exe" et de le virer.
Pour se protèger, il est apparement plus utile d'utiliser Firefox et ne plus aller sur ces deux sites.

Fait chier !
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: 28/07/2017 01:43:16    Sujet du message: Gaffe aux addons les gars !!!

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Archive WoW -> SOP -> Général Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Bluetab template design by FF8Jake of FFD